A 15 legjobb otthoni csodaszer III. – Omega-3 zsírsavak

Bár ellentmondásosan hangzik, van olyan zsír, amelyből jó, ha sokat fogyasztunk. Az Omega-3 zsírsavak többszörösen telítetlen zsírok, fontos szerepet játszanak számos élettani folyamatban, a véralvadás és a vérnyomás szabályozásától egészen a gyulladások csökkentéséig.
Az Omega-3 zsírsavakkal kapcsolatban szinte mindenkinek a hidegen sajtolt olajok és a hal jut eszébe. Ezért a cikk megírásához a hidegen sajtolt olajok szakértőjét, Martincsevicsné Jenei Gizellát kértem fel.

 

Gastrolaj, az egészségőr - Martincsevicsné Jenei Gizella

Martincsevicsné Jenei Gizella vagyok, a GastrOlaj, az egészségőr márka megálmodója. A GastrOlaj márka férjemmel közösen készített hidegen sajtolt olajainkat és az olajokhoz fűződő rajongásunkat takarja. Mi nem csak olajat szeretnénk értékesíteni, hanem számunkra az is fontos, hogy az érdeklődők széles körű, számukra hasznos és használható információt kapjanak és így biztosak lehessenek abban, hogy a legjobbat teszik szervezetükkel, ha GastrOlaj hidegen sajtolt olajokat fogyasztanak.

A hidegen sajtolt olajokat talán a leggyakrabban az Omega-3 zsírsavakkal kapcsolatban emlegetik. Hallottad már azt a kifejezést, hogy Omega-3? Biztosan! És biztos vagyok benne, hogy azt is tudod, hogy fontos a szervezetünk számára. De azt vajon tudod, hogy miért olyan fontos? Mit tud ez a zsírsav, ami miatt nélkülözhetetlen?
Erre szeretnék most választ adni Neked.

A kulcsszó a nélkülözhetetlen, mégpedig azért, mert az Omega-3 zsírsavak úgynevezett esszenciális zsírsavak, amit azt jelenti, hogy szervezetünk nem képes önállóan előállítani, ezért ezeknek a zsírsavaknak a beviteléről nekünk kell gondoskodni.

Nézzük miben segíthetnek Neked az Omega-3 zsírsavak:

• csökkenthetik a vér koleszterinszintjét, ezért segíthetnek megelőzni a szív- és érrendszeri megbetegedéseket
• segíthetnek megőrizni a szem retina egészségét
• terhesség alatt segíthetik a magzat fejlődését és csökkentheti a koraszülés kockázatát
• segíthetnek a bőr egészségének megőrzésében, illetve a különböző bőrproblémák leküzdésében (pl. ekcéma)
• csecsemőknél fontos szerepük lehet a szellemi fejlődésben
• erősíthetik az immunrendszert, ami minden életkorban nagyon fontos
• segíthetik az agyi funkciók működésének javulását (memória)
• depresszió esetén természetes segítség lehet, mert kutatók bizonyították, hogy az Omega-3 zsírsavak hiánya az agy működésében zavarokat okozhat, csökkentheti a stresszhelyzetek kezelésére irányuló képességet
• gyerekek esetében segíthetnek a tanulási nehézségek leküzdésében, illetve segíthetnek a megváltozott élethelyzetekhez való alkalmazkodásban (iskolaváltás, válás, gyász a családban)

Ha Te is a természetes megoldásokat részesíted előnybe, akkor jó hírem van. A hidegen sajtolt növényi olajok között több olyat is találhatsz, mely segítségedre lehet abban, hogy szervezetedet jó minőségű és megfelelő mennyiségű Omega-3 zsírsavakkal lásd el.

hidegen sajtolt olajok - gastrolaj

Az alábbi hidegen sajtolt olajok gazdagok Omega-3 zsírsavakban:

– hidegen sajtolt dióolaj (ajánlott napi 1 evőkanál)
– hidegen sajtolt lenmagolaj (ajánlott napi 1 evőkanál)
– hidegen sajtolt tökmagolaj (ajánlott napi 1 evőkanál)
– hidegen sajtolt barackmagolaj (ajánlott napi 1 teáskanál)
– hidegen sajtolt mogyoróolaj (ajánlott napi 1 evőkanál)
– hidegen sajtolt mákolaj (ajánlott napi 1 evőkanál)

Mint az élet minden területén, itt is fontos a mértékletesség. Az Omega-3 zsírsavak fogyasztását nem szabad túlzásba vinni, mert az ellenkező hatást érjük el vele. Szakértők azt javasolják, hogy a zsírokban gazdag halak és az Omega-3 tartalmú növényi olajok fogyasztását illesszük be étrendünkbe, de szerintük további bevitelre (tabletták, egyéb készítmények) már nincs szükség.

Lényeg tehát a rendszeres fogyasztás és a mértékletesség. Fontos, hogy az ajánlott fogyasztási mennyiséget ne lépd túl (zárójelbe odaírtam a felnőttekre vonatkozó mennyiséget, gyerekek esetében ennek felét ajánlom).
Ha úgy döntenél, hogy többféle olajat fogyasztasz egyszerre, akkor ne fogyaszd mindegyikből az ajánlott mennyiséget, hanem készíts belőlük egy egyenlő arányú keveréket (pl. fél-fél dl) és ebből a keverékből fogyassz naponta 1 teáskanállal.

Remélem hasznosnak találtad ezt az összefoglalót és a jövőben közelebbről is megismerkedsz majd a hidegen sajtolt növényi olajok világával. Kóstolgasd őket, válaszd ki kedvenceidet és éld egészségesen mindennapjaidat!
Jó egészséget kívánok!http://www.naturalisa.hu/blog/naturalisa-ingyenes-termekteszteles/l


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.